tisdag 12 november 2013

redan tisdag

hallihallå! Har som sagt varit hemma i tingsryd i helgen och kom tillbaka till sthlm igår, heeelt underbart mysig helg! Jag och moran bakade pepparkakshus i 3 dar (3 st). Det är typ den roligaste förberedelsen inför julen, skitmysigt och underbar kvalitetstid med mora. Det hus vi själva ska ha hemma är inte klart, så ni får se bild på det vi ska ge till biblioteket i tingsryd som dom ville ha till julskyltningen. Utöver det firade farans dag med gåsmiddag på hemma hos (oss). En restaurang i växjö som är typ den mysigaste jag varit på, det är verkligen som man är hemma hos någon. Vi åt hummersoppa till förrätt istället för svartsoppa (som är gåsblod med pepperkakssmak, det såg ut som hejkomohjälpmig). Sen åt vi sveingod gås med potatis och helt perfekt äppelsandkaka. Övermättnad deluxe. I måndags var jag hos frissan o fixade håret och sen åkte jag tåg! Tur att jag inte åkte idag för då hade jag aldrig kommit upp (ett tåg spårade ur vid södra station så all trafik kaosade).
Till helgen kommer päronissarna igen haha, då ska vi gå på galenskaparna! Woooophoo, jag älskar galenskaparna! :D

Inga kommentarer: