fredag 7 september 2012

aaah är det därför jag har så dåligt minne! Jag kan ju aldrig tupplura nånsin ever, eller jo om jag vart på festival o inte sovit på en vecka, men annars nej hur mycket jag än vill. Så då vet jag hur jag kommer dö också, alzheimers och hjärtinfakt, score på den.
Haha nä men på allvar är jag lite bekymrad för att jag aldrig minns nåt, det blir ju bara värre o värre. Givetvis extra mycket när jag dricker, men så har det typ alltid varit. Kan dricka typ en grogg utan att va speciellt onykter och sen glömmer jag en massa saker. Eller rättare sagt jag glömmer vad jag pratar med folk om, jag minns (normalt sett) ATT jag pratat med dom. Jag läste nånstans att hjärnan sorterar ut saker som är orelevanta speciellt på fyllan. Men min hjärna kan ju inte mena att allt som sägs är orelevant haha? ^^ Nä sen är det tydligen en uppmärksamhetsgrej, samma sak som att jag har skitbajsdåligt lokalsinne. Det hör tydligen ihop. Jag lägger liksom inte saker på minnet och ..ööh vad heter det.. pay attention? Jag är så van att bara hänga på folk och litar stenhårt på dom, så jag bryr mig inte om att lita på mig själv haha, jag går tillexempel nästan aldrig första om man ska gå nånstans, jag har i hela mitt liv alltid gått ett halvt steg bakom. Vet att min syrra höll på o reta ihjäl sig på det när jag var liten hahahaha "Kan du inte gå bredvid mig!! Skitstörigt att du går bakom mig hur sakta jag än går!". Så jag tror inte jag har nån skum sjukdom, jag är väl bara sån. Värre för folk som får leva med mig, eller nä det är nog värst för mig som aldrig hittar o aldrig kommer ihåg nåt och folk tycker jag är värsta retarden.


bilden är appropå ingenting snodd från kandylandys.se

1 kommentar:

Syrran sa...

Det gör inget Ellen. Vi älskar dig i alla fall.