onsdag 26 september 2012

HEJ!

ojojoj, det finns en anledning till att jag inte skrivit på ett tag ;) En jättebra anledning! I måndags natt, typ lite över 12 ringde storebror och sa att bebisen kanske kommer snart, han undrade om jag ville komma ut o sova hos dom ifall bebisen skulle komma innan Elton skulle till dagis. Jag åkte typ halv 1 och var hos dom vid 1 efter att ha handlat lite frukost på sleven med storebror. Vad vi inte visste då var att bebisen ville ut nu pangbom! 20 över 1 åkte dom in och 20 i 2 föddes bebisen. Det blev i alla fall en fantastiskt söt liten flicka som heter Ester! Hon vägde hela 4.4 kilo (dock ett halvt kilo mindre än Elton, han var gigantisk haha). Jag har varit barnvakt åt Elton tills idag, så sjukt mysigt! Igår så åkte vi hem till Vikanders och åt "prinsesstårta"! Sjukt god tårta! hallonmousse och choklad, seriöst godaste tårtan jag ätit! Tack! Idag slapp Elton gå till dagis och jag åkte ut med honom till BB, då fick jag också träffa den lilla guldklumpen! Ååååååh såååå söööööt hon vaaar! "Problemet" är att eftersom vi har 4 pojkar innan i släkten och det nu kom en flicka, lär hon få sjukt mycket flickiga klänningar ^^ Haha jag vill bara klä henne i söta "barnen-i-bullebyn-klänningar" och rosetter ^^

Igår var jag helt död efter sammanlags 4 timmars sömn på två nätter (natten till måndagen kunde jag bara inte sova och natten till tisdag åkte dom till BB). Så jag var lätt borta igår och blir alltid sjukt grinig när jag är trött ^^ Tur att den totala lyckan överglänste det hela. Inatt sov både jag och Elton som två stenar och vi sov hur länge som helst! Efter jag vart på sjukhuset kom jag till min lägenhet och hade 100 miljoner saker att göra. Jag åt, somnade och sov i 3 timmar :P grattis! Så nu blir det intensivplugg hela kvällen och så får jag göra resten i morgon :S

vääärldens längsta inlägg

Inga kommentarer: