fredag 6 december 2013

julkalendern

Alltså jag älskar årets julkalender, bästa på hur många år som helst! Kollar alltid på dagens avsnitt det första jag gör när jag vaknar, min kanal 1 funkar inte på tvn så jag måste kolla på datorn. Jag var så sjukt skeptisk till julkalendern innan den började, har aldrig gillat böckerna om barna hedenhös och är inte så förtjust i fredde granberg. Men jag har ändrat mig, föräldrarna hedenhös är så jävla roliga ^^ Och sen är ju björn gustavsson och per andersson med :) Tycker faktiskt alla skådisar är ovanligt bra!
Men alla tycker ju olika, Elina tillexempel hatar den haha. Jag äääälskar den :)
Är dock förvånad att det inte kommit nån kristen hysteri kring denna kalender, med tanke på att den berättar om julen som en uppfinning av grottmänniskor och inte utav jesus födelse. Med tanke på vilket ramaskri det blev förra året på grund av mysteriet på greveholm och att man inte skulle lära barn om det ockulta så är jag som sagt förvånad! Men bra det, härligt när folk inte gnäller om allt bra hela tiden :)

Haha och ja jag är ett stort barn, jag kollar alltid på julkalendern, varje år, varje avsnitt :)

1 kommentar:

Jasmine sa...

Håller helt med dig. Tänker på fredde granberg som nån snuskskämtare typ hem till midgård så jag blev chockad när jag såg att han skulle göra detta barnprogram. Jag är bara väldigt glatt överraskad. Älskar det och Henning också.