måndag 2 december 2013

arga människor och inlägg

Alltså jag tyckte denna artikeln i Östermalmsnytt var sjukt kul ^^ För er som inte vet planerar man att ha Summerburst (en festival) här på Gärdet. Och den här personen verkar inte riktigt uppskatta den sorts musik hahaha. Klicka på bilden så blir den större om du inte ser vad det står.
" Flera dygn och många många timmar ska de boende behöva stå ut med detta oväsen. Bara för att ett fåtal ungdomar inte kan ägna sig åt något mer vettigt än att vara så högljudda som möjligt" 
Fåtal ungdomar vet jag inte om jag skulle kalla det, förra året hade summerburst över 100.000 besökare, det är jävligt mycket mer folk än vad det bor här på gärdet hahaha
"Jag frågar mig ofta varför...varför....måste denna entoniga musik förstöra för så många människor. Dessa duracellkaniner som måste hoppa upp och ner i timmar, till detta eviga dunkande.." 

Jag förstår att det är jobbigt att bo vid en festival om man inte är intresserad, men summerburst är 1 helg på hela året, annars händer det inte ett skvatt här på gärdet trots de fantastiska ytorna, eller ja okej det är cirkus och tjejlopp rätt ofta iofs, men det klagar hen inte på ;)  Tyckte det var otroligt underhållande vilka sköna resonemang människan körde på, och att att personen verkar vara sjuuuukt bitter över att folk ska ha lite roligt. Och hon/han verkar inte precis kunna acceptera att folk kan ha annan musiksmak än beethoven.
Jaja så äre, alla kan inte vara glada jämt!

1 kommentar:

Frida sa...

Hahaha! Humor och höjden av inskränkta människor.