onsdag 30 mars 2011

smeknamn vi har


Vårt gäng har en förmåga att sätta smeknamn på allt och alla vi möter ungefär, speciellt utsatta är "ragg" och folk vi inte tycker om. Så människor i vår omgivning heter alltid askonstiga saker, detta började i högstadiet (när alla började umgås) och folk fick heta saker som hammarhajen, rådjuret, snowman osv. Mest gör vi nog det för att man inte kommer ihåg folks namn utan det är lättare att förknippa dom med nåt annat, som dom ser ut som eller så, jag menar säger man Robin, så är det ju 75 andra som heter Robin och man fattar inte ett skit...och man använder smeknamnen för att folk inte ska fatta vem man pratar om också givetvis. Tillexempel träffade en av oss en kille på Rhodos ett år, och vi andra döpte honom till fiskmåsen (fråga mig inte varför just det djurvalet kom upp) för att vi skulle kunna prata om honom utan att nån fattade. Det blir komiskt när man helt plötsligt står o skriker "fiskmåsen kommer, fiskmååååås" på stranden. Det finns inte ens fiskmåsar i Grekland ^^
Ni ska se min telefonbok, jag har nog inte ett enda namn som stämmer med vad personen heter, och hälften är tagna på krogen eller på festival så det är helt muppiga namn som jag inte har en aning om vad det är för personer, men kul äre!

Inga kommentarer: