onsdag 9 november 2011

det stör mig

källa: expressen.se

Något jag irriterar mig på är dessa "falska" tiggare på stan.
Om ni har sett dem (vilket ni förmodligen har om ni varit i stockholm),
det är männen som står med en krycka och skakar och låtsas vara handikappad (måste vara nån speciell epedemi på stockholms gator för det finns hur många som helst med samma åkomma, som ser exakt likadana ut och har fel på exakt samma ben.)

För det första så har kalla fakta (eller vafan det var, uppdrag granskning?)
gjort ett reportage om dessa män, där de berättar att det är en stor liga som tigger ihop
massor av pengar genom att låtsas vara handikappade, och de tjänar tydligen jävla massa pengar på det (?)
För det andra; hur fan skulle du orka stå upp i 8 timmar om du är invalid på riktigt? Sitt ner så tror jag på dig mer, meeeen då ser man ju inte att du är "invalid" och man tycker inte lika synd om dig och din krycka, alltså får du inte lika mycket pengar.

Ändå tycker jag ju synd om dessa människor, snäll som jag är, för att de lever fortfarande ett liv där dom tjänar pengar genom att stå på en gata hela jävla dagen, hur roligt kan det vara. Och även om dom får ihop en hög med pengar så känns det fan inte värt. Det kan ju även vara så att dom är tvingade till detta av nån högre boss, som tar alla pengar. Människohandel o skit finns ju överallt också. Men det känns ju ändå ovärt o ge pengar om det inte är de som får dem, bättre o få dom därifrån

djupa tankar va

Inga kommentarer: