måndag 12 augusti 2013

måndag




Tjenis! Nu har jag semester alltså! Jag blev rastlös en timme efter jag vaknat. Nu har jag rensat garderoben, skrivbordet och börjat på två av mina beställningsjobb jag fått. Undra fan vad jag ska göra resten av ledigheten, klättrar väl på väggarna till slut :P Men i morgon ska jag till frissan och promenixa med Emme om det inte pisseregnar som idag och på onsdag ska jag äntligen hem till Mimmie!
Bilderna ovan är från helgen, vi hade kräftskiva. Det var trevlo! Vi drack min pappas fasters gamla sprit (som jag fick reda på att det var när jag redan druckit 4 snapsar). Hon är typ 300 år och flaskan lika gammal. i botten hittade vi en konserverad fluga ^^. På mittenbilden ser ni min fantastiska efterrätt jag gjorde till kräftskivan, jesuskristus vad godus den varus! Skitlätt att göra också!
Här finns receptet om nån vill prova! Fast jag dubblade alla ingredienser så den skulle bli högre, vi var typ 15 pers så det var därför.
http://baraenkakatill.blogspot.se/2009/09/hallonpannacottapaj.html
Lätt värt det om man gillar pannacotta och cheesecake, jag älskar bägge. Nästa gång ska jag nog göra med blåbär, eller rabarber kanske? jaaaa....mmm rabarber

Inga kommentarer: