torsdag 29 september 2011

hej igen igen

tumblr.com

Vet ni vad jag tycker det "värsta" är med att ha blogg? Att jag inte har en jävla aning om vilka ni är som läser, eller ja det klart en del av er vet jag ju. Men resten, no idea!
Vilket skapar lite problem när man vill prata om/klaga på/skratta åt någon människa som man är typ bekant med och inte vet om denna personen på något helt omöjligt sätt skulle hittat min blogg, typ genom att ha googlat nåt ord jag använt här. Ja ni fattar. Till exempel mina korridorsgrannar som jag inte känner egentligen men som jag väldigt ofta skulle vilja skriva om. Jag borde alltså inte skriva, fast jag vill, att min granne luktar så mycket gubbe att man kan känna att han gått i korridoren en kvart efteråt. Man kan komma hem och tänka "jaha ja, blabla kom också hem nyligen". SÅNT kan man inte skriva här! Eller jo just det där kan jag skriva, för han kan inte svenska och jag tror inte han gör sig så mycket besvär att leta upp en tolk om han nu skulle hitta min blogg av misstag på nåt sätt :P

Fast det är väl lite tur att jag undviker att skriva sånt om människor, annars skulle ni ju få reda på hur elak jag är i tankarna mot folk jag inte känner ;)

Inga kommentarer: