söndag 5 maj 2013

söndag


Har pluggat sen jag vaknade, bra! Ska ha provopponering på tisdag. Går i skolan i morgon och sen ska jag fixa pass så i morgon hinner jag inte plugga så mycket :S Det jag irriterar ihjäl mig på med opponeringen är att det är bara en av oss två i paret som ska opponera på den andres uppsats (jag får alltså ingen feedback på min) för handledaren menar att det tar alldeles för lång tid. Så nu ska jag sitta i två dar för att göra en bra opponering och ge respondeten massa feedback medan jag själv inte får ett skit. Nu är iofs denna uppsatsen superbra och tjejens uppsats jag läser vill jag ju jättegärna stötta. Det är handledarens upplägg som stör mig, inte att jag ska opponera alltså. Jaja skitsamma livet är inte alltid rättvist.

Målade lodjuret ovanför i fredags och igår, har senaste halvåret målat sjukt mycket djur. Det är jättekul, kanske för att det är så sjukt svårt. Folk frågar mig o fattar inte hur jag har tid att sätta mig måla när jag skriver uppsats haha, saken är den att det är min mentala paus från allt annat jag stressar över. Man måste pausa och jag rensar hjärnan genom att måla, jätte avstressande :) Förmodligen som alla andra hobbys folk har, trädgårdsarbete, knyppling ååck så vidare

Nä nu ska jag skriva errata-lista sen är jag nog färdig med opponeringen för idag

1 kommentar:

Frida sa...

Hörru karamEllen!
Vet du om att du är helt bäst?!
Jag blir så lugn av dig.
Du styrker mig och ger mig så mycket kraft.

De senaste dagarna när vi pratat, så har jag känt att det varit något annat som stört dig. Stress? förmodligen..
Så kan livet vara. Jag vet att du har styrkan att fixa det ändå.

Men efter vårt samtal om att vara "deppig" så har jag fått så många nya perspektiv. Du ger mig dem,
Fastän det är jag som "stöttar" dig.

Du kompletterar mig.
Du gör så att jag ifrågasätter mig själv - på ett bra sätt.
Du ger mig så otroligt mycket.

Ville bara att du ska veta att
jag älskar dig.


F.