söndag 23 oktober 2011

DJUR!



Vid min sommarstuga finns det en liten gård som har djur och säljer grönsaker och sånt där. Förra sommaren så hade deras kaniner fått bebisar, jag dog! Som såg ungefär ut som översta kaninbilden. Jag bokstavligen tjatade på min mora att hon skulle låta mig köpa minst en kanin så jag kunde få ha den hemma i småland (eftersom jag inte kan ha djur i lägenheten). Jag var som en femåring och vägrade lämna de små fantastiskt söta varelserna på en lång stund. Förra helgen var vi i en stor park när vi firade min brorson, och gissa vad dom hade; vädurskaniner! Jag var nog mer exalterad än barnen :P
Så nu ska jag köpa kanin också till min blivandedjursamling. Hittills ska jag ha en cockerspanielvovve, en staffordshire bullterrier, ett nakenmarsvin, en dvärgflodhäst och en vädurskanin. Dvärgflodhästen får jag kanske överväga...
köpa herrgård kanske och öppna zoo?

Inga kommentarer: