onsdag 6 mars 2013

MUMS-TIPS!

Jag gjorde sån god snabblunch idag! Jag orkade inte laga nån mat eftersom jag var superhungrig efter jag kom hem från skolan. Men typ noll tillagning och 3 ingredienser :)
Bananomelett! Nyttigt och fullt med protein och viktigast; skitgott, om man gillar banan då förstås.

1 mosad banan
2 ägg
salt
Blanda ihop och stek i lite olja (eller smör om du hellre vill det).
Strö på kanel efteråt.

Det är väl mer mellanmål än lunch men detta ska jag lätt börja äta till frukost när jag inte vill ha gröt,
är inte så förtjust i omelett annars tidigt på morgonen för jag mår illa av smaken utav stekt ägg. Men denna smakade typ vanlig pannkaka för bananen gjorde den så söt. Muuuuuuueeeems vare :)
Och nej jag har inte tagit bilden utan snott den från www.matvett.se.
Min omelett såg ut som ett krig med kanel på ^^

1 kommentar:

Frida sa...

gott!